~kerisauan ~

minggu2 lepas..adalah 2 minggu lpas kot, fayyadh tak uuk uuk~~.. risau gak aku ngan encik suami nih. Mula2 memang aku pikir pasal aku bg fayyadh susu fomla lebih sangat. Stgh ari tu je dok bg botol je..malas nak BF pasal penat. last2 3 ari dia tak uuk uuk..ari keempat pagi tu pas mandi ingat nak bawk pi klinik..tup!tup! tgh salin diapers dia...prottTTTTTTTTTT~~~!!!bnyk gilerrr keluaaa...hahahha!!lega beb!!..fayyadh pon tersengih sengih pasal hajat dia da smpai..~~

pas tu..disebabkan aku tak amek iktibar minggu lpas, kejadian yg sama berlaku. 3 ari gak tak uuk uuk..~~ermmm..malas nak tunggu. P je la klinik pasal fayyadh ni perot dia asik kmbongg jer. tapi dia tak nangis pon. Bile ketok2 perot dia bunyik macm tong drum. Tapi kentot ok jee..uukk ukk je blom g. takpe..takpeee...peegii gak. nk kepastian dari dr. Lagi satu, hidung fayyadh ni kadg2 ada berbunyik bile da bernafas. kadang2 kuat berdenguss..risau gak..kalo kahak ke tersekat kat kerongkong dia..

Aku pegi hospital Damai melawati. Dr bagi ubat cair tu kat bontot dia ..mcm aku kna sebelom nak beranak untuk kuakan uuk uukkk..!! tak smpai berapa saat PrOTTTttt~~!!!! kua gakkk...
dr tu kata dia ni telebih susu fomula..pasal tu lmbat uuk uukk..!! da agak daahh.. dr syor bg BF je skang ni. Stop DULU susu fomula pasal berat badan dia pon leh tahan ..macm budak umo 4 @5 bulan. 6.3kg. huhuhu~~~patot la aku sakit tangan bile BF..hahhaah!!ciannyerr fayyadh. tu pasal kena uuuk uuk keras..hehe..
bunyik kluar dari idung dia tu tade apa2..bukan kahak. lagipon fayyadh tade selsema. jgn risau. tu bunyi apa..aku pon da lupe. tapi dr tu kata fayyadh ni misti gelojoh minum susu. ..tu pon ada punca skitidong dia berbunyik. susu tersekat kat krongkong kot..ntah laa..luperr la plakk..tapi fayyadh klo dpt susu mmng glojoh.hhaha..tak menympatt!! bile dia dapat BF ..tros bunyik ngaPPP!! pas tu bebel2 apa tahh smbil netek..

so dr bg ubat pipi dia (pasal bile pas BF lupe nak lap..so!!abis ruam), ubat kmbong prot dan muntah..yerr!!fayyadh mmng suke munta..aku tak tau apasal. pas Bf sure muntah balik. Dr kata stndrd bb akan kua kan blik susu bile prot dia da pnoh. Kalau BF takpe..jgn susu fomule..pasal klo dia minum susu fomula dan tak muntah, tu yg bertmbah berat bdn tuh~~!!..ermm camtu la dr ckp.




dan pipi nyerr semakin membesaarr.


ini la masenye..papa!! shopping timee..~~

Comments

  1. eee...cepatnye die tembam!! geram fayyadh~!;D

    ReplyDelete
  2. berat pon leh tahan..smpai aku sakit2 blkng..geram gilerr~~

    ReplyDelete

Post a Comment

silakan

Popular posts from this blog

~tips ransang anak bijak~

~emo timee~