sedih nyew

Petang ni mama mcm emo skit. Bila terpikir nak pisahkan fayyadh dari bsfeeding. Sedihnya. Nnanti misti Fayyadh tercarik carik susu mama, walaupon fayyadh guna susu botol. Nak buat camne.. mama tpksa, sebab takmo kacau bby dlm perot.

entry marah mama
Emo yg kedua lak.. Ada jugak org dok menyengeh nyengeh pasal mama preggy lagi.
Tak penat kee?? (elooooo... nak penat apa.. jaga anak mmng la penat, tapi bebaloi kan. Nak kata penat pas besalin tu..memang la.. masih trauma lagi keadaan bilik besalin tuh)

Siann Fayyadh..baru nak msuk stahun, dpt adik dah.., nnti takot tak cukup kasih sayang (Kasih sayang tu mesti la bahagi sama rata, takkan dpt adik sorang, mama nak abaikan fayyadh,Org kata kalau jarak adik beradik dekat hubungan lagi rapat kan..InsyaAllah)

patotnye ko rest dulu.. tunggu 2 tahun baru la amek yg kedua atau 4 @5 tahun lagi..(rezeki datang.. takkan kita nak buang..jgn harap la..)

mampu ke ? (InsyaAllah..Allah akan bukak pintu rezeki selagi kita tak mintak selain Dia kan)

korang tak merancang kee? (Siapa yg tak pernah merancang??? ckp sikit!!

tak tau ke namanye REZEKI ALLAH TAALA kasik. Terima je seadanya je la. Mmemang kita merancang, tapi Tuhan dah tentukan..napa kita nak tolak? tak paham la doang nih.
Cuba tanya orang yg buang anak tu! lagi berfaedah kan. nape ko buang bby?? nape ko buang bby?? (tanya seribu kali) jgn tanya saya lagi okehh!!
Setiap orang kan di bagi rezeki masing masing. Mungkin bahagian harta benda kita lmbat dapat, Allah bg anak dulu, takya la pertikaikan. Syukur je la kan.
tak sukeee...jgn tanya lagi mcm2 nih... Sila doakan kebaikkan saya lagi bagus kan..;)

Comments

  1. ala jar,jgn dilayan la org2 mcm tu..die tgh ckp2 tu ko blah je..tunggu pon buat sakit hati je.
    rezeki dah tuhan nak bg.

    aku musykil sket, bkn takpe ke fayyadh minum susu even ko mengandong? heheh.aku tanya sbb aku tatau. ;p

    ReplyDelete
  2. tu la giee..tgh pregnant lagi emo aku..
    pasal susu tu aku muskil..ada yg kata ok aje..asalkan aku bnyk amek klsium. ada plak kata tak bole..sedih laa..
    nnti aku survey lagik ..huhu

    ReplyDelete
  3. tak yah sedih sedih lerr...

    mak lang nie lagi sedih..tak dapat2 baby lagi...

    huhuhuuu...

    ReplyDelete
  4. jaja...banyak2 bersabar.....ini rezeki bukan musibah....org boleh kata....tapi kita yg menggalasnyer...mampu?adake patut org cakap mcm tu dekat org yg tgh mengandung.....InsyaAllah...anak makin ramai makin banyak rezeki....pasal pisah susu ngan fayadh...mmgla jaja rasa sedih...tapi fayadh ttp anak mamanyer...dua2 anak mama,mmg jaja kena buat demi kebaikan semua,lama2 tu okla...jaja kene kuat semangat..lagi tgh mengandung nie...sensitif sikit...org lain pon patutnyer paham....

    ReplyDelete
  5. maklang fayyadh:... bnyak2 zikir..InsyaAllah ada tuh..;)

    taca: yelaa..kita paling lemah tgh trimester 1 nih.. emo kita tak tentu lah..sabar tu mcm tada batas jee..hehee..bnda baik org tak suka.. mencik

    ReplyDelete
  6. sabar. jgn dgr suara dr mulut2 longkang cam tu..
    kalu saya saya suka sgt nak bby lgtp blm rezeki lg.
    Anak rezeki allah setiap yg allah bg ada Rezekinya..
    pasal menyusu tu leh rasanya tp tuk kepastian elok tanya yg pakar..
    apa2 pu take care ;)

    ReplyDelete
  7. yela umi thaqif..kita akan pastikan suara2 sumbang itu tak masuki telinga ini..hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

silakan

Popular posts from this blog

~tips ransang anak bijak~

panduan untuk mama bg mkn kat fayyadh