~cite kita dan pnyakit tgn dan mulut~

~semalam cuti..tak kja aku ni..en.hbby g nta keta g bengkell..so dok uma la spnjng ari..ari ni mood btol2 tada..tak tau napa..minggu dpan raya Qorban..apa la kali ni pengorbananku..huhu~~skang ni prot da makin besa..makin susa aku nak tido ngan selesa..kri susah..kanan susahh..aku tkot bby tak selesa jeww..uhukss..kdg2 tido kiri dia ttndang2..alihh kanan..pas tu alih kanan, dia tndangg gaak..aduhh..bby nak mama titon macm maneww..uhukss..!!semalam lepak2 dpan tv..bby tndang2..huhu..dia buat dahh..cpat2 suh en.huby pgng prot rasa..hehe..walopon tak rasa kuat,tpi dia dpt gak rasa pegerakkan bby nih..!!sonok kann!!hehe..apela..bby buat tuu!!tu blom g 8 ke 9 bulan..mau mcm ombak ..haha..

paling aku hmpir nak derita bile jenuh nak naik tangga kat uma smpai tkt 3..arrkk!!kdg2 tpksa en.huby tolak dari blkg bdn..baru leh naik ngan selesa~~,..huhu~~..klo nak dkat nanti??mcm mnerr??uhukss~~masak aku..
pas tu~~normal ke prot ni bila mkin mmbesar ada garis halus kat prott??..strech mark kee??oh tidaaakkk!!mcm mana nii..aku da risauu da..padahal aku pakai coco butter tuh..ermm..perlukah aku nukarkan kepada bio oil??atau lain2 produk!!..aku dah cuba elakkan mnggaru prot ni..yee..memngg gatall.ermm..ke mmng mcm tuh..nnti bila da deliver nnti bole ilang klo pakai koset..alamakk..!!malu la nnti ngan en.huby..itu la pengorbanan seorang wife..huhu..~~takpee..sabarr je la tahap nii..bby yer pasall..tolak some tuu dulu..tapi takleh gakk..!!adoi..malas nak pikirr..yg pnting pikir keselamatan kesihatan bby dan mamanyee..hehee..


lagi satu..opis en.hubyy punyer boss dan stuff sorang anak doang kena pnyakit kaki tangan dan mulut..bnda ni kat bangi..oleh itu jaga2 la skangg nih..trok tau lo kna tu..mulut bby dan tangan akan benanh..nak cuci tu tau je la skit mcm manaa..sorang tu tekena kat tmpat pemainan kanak2 dan soang lagi kat uma pngasuh..ishh..bahaya tau..bnda ni tada ubat..mudahan jauh laa kat some orang..en.hubby kata mak ayah doang pon tak sanggup nak cuci kan nanah tu..anak doang punyer meraunggg..!!sedangkan picit jerawat pon sakit..inikan pula..ishh..siann nye..take care..

Comments

  1. garis halus yg ko ckp tu garis halus kaler itam kat tgh2 perot ke? kalo yg tu normal,nnt ilang la bila perot kita dah kembali normal..pas bersalin ko akan lg terkejut bile tgk perot ko kaler itam~! hahah~! nnt sapu losyen byk2~!

    psl penyakit tu~!! waaaa~ mintak djauhkan la,bila baby jerit pon aku dah start panik,inikan kalo die sakit~ tidakkk~

    ReplyDelete
  2. garis tu aku pon nmpk sfr..bwh pusaat..laki aku la nmpak..heheoo.sapu losen byk2..

    tu la..jauh la pnyakit2 tu

    ReplyDelete
  3. adus garis hitam2 n stretch mark tu pun masalah negara gak tu! i dl cm bangga je xde strecth mark, skali bl msk 33weeks onwards naik mendadak okey sbb perut cpt membulat time akhir2 pregnancy. rajin jgk sapu cocoa butter n bio oil tp still gk kena. smp skg tensen mak perut da tak seksi hehe ;p

    ReplyDelete

Post a Comment

silakan

Popular posts from this blog

~tips ransang anak bijak~

panduan untuk mama bg mkn kat fayyadh