o gilerrr bowring

Makin hari ngadap komputer untuk hapload pic dan story makin malas jadinya..Makin besar skrin mac ni makin lagii laa malass gile nak bukak blog. Haih!!tak tau apa nak jadi dengan kemasalan tahap cipan ni.

Mula mula skrin besa ni

Tetiba skrin besa mcm ni..nak buat keja kan??nmpak semua..huhu nak cover ngan org lalu lalang pon tak bole..haha

Dimulakan dgn Bismillah....firstttt!!! tarekkkkk napassssssss!!!fuhhhhhhh!!!hembushh..
ok..sambung tidow...hahhaa

Ari ni ari ke4 nu year 2012. Tak de apa yg menarik tahun2 lpas dan mendatang. Rutin tetap sama, tetap tak berubah.
Bangun..siap anak..buat brekfast (kalao malas, suh papa pegi beli brekpes kat lua), mandikan anak2, mandi diri sendiri,  masak tghari..kemas uma..tido..arghhhh!!bowringg..tido lagii..takde post lain..assek tido je..

seyessly..aku ashik penat je (ok!!posting aku kau je..pasal aku dah penat..malas nak tulis mama lagi..aku nye blog aku suka la..)haha..
Hari2 pon muka penat, letih, magrain, gastrik. Nak amek supliment pon mcm rugi..pasal?? aku jenis beli beriye iyee ..makan nyer satu dua hari je.. pas tu campak..tada masa nak amek supliment. bz nga anak2.

Kerja opis? Aku ska kerja aku. Entah!! suka lah.. hari2 ngadap komputer..makin lama makin besar skrin ni. makin puas ati aku keja. amek ko..!!

Posting kali ni pasal anak lagi la..macam biasa. blog ni aku bukak kerana anak2. Bukan blog untuk memaki hamun orang. Tapi bole kot kalu nak buat dosa! haha!!..fuhh! takmo takmo.

Ini kisah Alif masa raya aidiladha ari tu..
Sikecil ku chak ni sngt la lasak dan tak boleh dikawal. Umur dia betul betul masuk satu tahun masa raya haji aritu. Ok!takmo citer pnjng2..Alif dah jatuh katil !!haihh!!! pagi pukul 6 pagi kot kat uma mak aku kat sban. Aku punya la salahkan diri sendiri. Aku rasa nak ngamok je. ye lahh!! Ni budak memang lasak. Y so stupid mlm tu pg tido atas katil. Bajet sebab kipas tak smpai kat bawah, jadi tuka posisi atas katil dpt nikmat angin kipas. Jadinya..Alif jatuh sebab golek golekk baik punya. Sekali bunyik boooppp!!.
Ok!!bukan sekali dia jatuh ok..rasa 2 atau 3 kali. Tapi tilam, bukan katil 2 kaki mcm ni. Aku gile cuak!!nak nangis pon ada. Tghari balik kl, dengan jem jalan dan sesat, Alif muntah. HAIHHH!!tu memang petanda tak baik. Aku dah stress. En hubby pon dah ngamok ngan jem. Aku pantas nyuruh hubby pg tros spital ampang.
Nak g ampang pon leh sesat dari Bangsar. 1jam lebih kot baru smpai spital. Nunggu dr pon lebih kurang 2 jam. mamposs!!! Alif da muntah 3 kali kot. (1 dlm keta 2 kat spital) tapii!! spital gov biasa ar..!!tunggu tunggu mcm tunggul. Org lain sibok dok bising pg tros swasta.. Ko senang ckp la! mana ada cash time tu? tepaksa la buat bnyak dosa dgn maki hamun dan carut carutan..huhu...
yee..memang la ada insuran.. tapi insuran tak cover untuk rawatan lua.. hanya tok wad ok. Kalau g pantai masa masa tu dia charge ratus ratus!! tak bute jap aku..haha

Jam lima ptg baru jumpa dr.. dari pukul 3!! dr just suh masuk wad for 2 hours untuk tgk if Alif muntah atau demam. Kalau in 2 hours did still ok tak muntah atau demam, dia boleh balik. Dan aku syukur sgt, Alif boleh balik. dia tak muntah2 lagi.
Tapi, ati aku mana nak tenang!! esok tu Alif demam!!haihhhh!!!
Aku tak taw demam apa.. kali ni pegi Tawakal KPJ. nak suh dr xray if ada apa2 prob kat kepala dia.
Tapi dr tak suggest untuk xray..sebab..semua ok.. kaki tangan kepala tada apa2 yg retak atau luka. Tapi dalam mcm mana!??? Mungkin sebab dia jatuh tu otak dia begegar dan nyebabkan dia muntah.
So dr kata jgn bimbang..tade apa2..
Ari2 aku berdoa anak aku tada apa2..risau la..giler ko!!jatuh katil..aku rasa looser giler!! dan seyes kalau jadi apa2 aku mmng salahkan diiri aku sndiri. stresseddd..

Dan dua tiga hari pas tu plak..Fayyadh plak jatuh sakit. Muntah je..
Mula2 muntah pukul 2 pagi. Ingatkan muntah biasa sbb susu ke.
Esok tu muntah lagi.. tapi tak kerap. Kira sekali skala je.
Hari keempat dia dah lembik.. Bawak g klinik tros dr kasi surat tros ke wad. Apa lagi..ini la masa nak guna insuran kan. Call agent, mana satu spital nak bawak pg ni. Agent suggest pg Gleneagles tros. Ampang putri pon ok, tapi Gleneagle nye servis lagi bagus.
Okehh!!! kitaoang dgn pejam mata tros g emergnsi gleneagles.. dlm poket ada 400. Tawakal je laa..
takot gak kekalau insuran reject tkmo baya ke kan. Haihh!!motif tak bayar? tiap tiap bulan bayar kot..!!

Ok! daftar..cek dr..amek darah..(punyee melalakk time amek darah!! tak taw la misi2 tu kena sepak ngan fayyadh ke idak) pastu tunggu bilik..tapii!! kena gak deposit rm400. hermmm!! dah kata dahh!
Sib baik ada spare 400..kalau tak?? menononggg makcekkk!!..tapi kalau kata GL dari opis takpayah deposit! bengong tak aku!!asal tak bg taw awal2...dah nak kluar wad baru bg tawww..

Memula dr yg rawat fayyadh masa emergency room tu dr india ala2 pakistan gak..(cukup masam mukanya..cukup ketat mukanya) cek budak mcm tak tau apa2. bla bla bla ckp ngan misi..ok ..then choww!! haik?? cam tu je..aku pon kompiuss!!.. Then dtg dr yg pangkat tinggi daripada dr tadi (dr india tulin kot tapi kira great gak..dr..aku lupe nama dia..nnti aku ingt balik)...p marah2 dr tu..apa dia kata aku tak paham..sbb hubby yg prasan dr tu nmpak mcm marah2 kat dr rawat fayyadh tadi. Then dia panggil kat bilik emergncy cek lagi skali kat fayyadh. Dia kata fayyadh munkin dihidrasi..sebab muntah dan cirit birit. So kena masuk wad the masuk air. Ok!!

Nasib baik malam tu ada bilik kosong, pasal mlm sebelom tu bilik semua ponoh!!mcm hotel plak! boleh full..aku amek private room. kitaong family je leh tinggal. takmo ada katil atau prg lain. semak kan. sebabbnya..kalau budak ni mnjerit jerit ke, tak ke kacau katil sebelah?

Esok lusanya baru tau fayyadh kena rotavirus. So alhamdulillah dapt kesan awal. risau gak. 3 hari gak melangok kat bilik ngan fayyadh. Malam pertama hubby ngan alif ada. Tapi hubby pon tak sihat. Dia kena cirit birit dan demam. Tak semena mena alif pon kena cirit birit. Pasal rotavirus ni boleh berjangkit melalui penggunaan tandas yang sama. ok!!siann alif. aku tpksa tido 3 mlm ngan fayyadh kat gleneagles. Alif!!tido ngan nenek kat gombak ngan papa dia.

Jadi..da hikmah disebalik some ni.. Alif jatuh katil!! Allah ingatkan aku bersolat dan doa yg bnyk aku tinggalkan. Dari hari kejadian tu, aku cuba bnyk dekatkan diri dgn Allah. Tak payalah hurai bnyk sgt kott..

Pasal fayyadh plak..hikmah nye..maybe aku ni dah lama tak berehat. Tak kesempatan nak rileks dan masa tu aku amek kesempatan untuk rileks ngan fayyadh tanpa gangguan. Maksudnya, lama tak beri kasih syg secukupnya kat fayyadh.. asik2 kat alif je kan..hehe

Kira apa yg nimpa aku ni aku bersyukur..ni semua ada hikmah..Allah je yg taw sbnarnye apa yg tersurat dan tersirat. Aku hnya buat andaian aje..:)

Hari pertama, takmo tido katil..jadinya tido la atas sofa. tepksa angkot dia atas katil bila dia dah tido

 Makan pon tak selera..yg nmpak ghairah nak makan!!aku laa..walopon lauk tade garam kan..hehe..tapi!!ada aku kesahh

Sebenarnya..muka pura pura tido!!hehhe.. 


Dia korek bijih timah!! nak bg taw kee??haha 

Muka dah tired..penat dok spital.. asik masuk air je...sian fayyadh 


 


 Ini biliknya.. harga satu mlm 160. Semua bil rm2800. kompeni kover. aku just amek elaun dari prudential rm400 pasal duduk 2 mlm je. ikotkan 3 mlm tapi, hari ketiga tak smpai 24 jam..melepas 200!! tkpe!!tapi seyes! tak boring duduk gleneagles ni..hehe..takkn nmpk klcc je tak boring? ada lain kot!!ntahh




Ni masa alif tgh nunggu dr kat spital ampang tu..yg jatuh katil tu..tetap lasak 


2 jam tunggu kalaukalau dia muntah lagi atau demam


Sian sngat muka diaa

Tapi aku rasa Alif memang kuat. Ada sekali tu.. kepala dia telanggar ngan kepala aku. Punya la aku sakit mcm ada bintang2 kat mata..dia bole gelak2..haih!!



jumpa g tahun dpan!!wahhhh!!lama ko...

Comments

Popular posts from this blog

~tips ransang anak bijak~

panduan untuk mama bg mkn kat fayyadh