bile nak due..!!!

ermm..mcm tak caya ni..dak nak masuk waktu dah..~~ seram sejuk la, takot la, suke la, risau la..apa apa laa..some ada kat aku skang ni. smlm p cek up, low blood la plak..mungkin risau sgt ke?

Berat badan makin cun..huhu..adoii..bole ke aku slim shaddy nanti? pas tu kat klinik smlm ada misi tu cerita skit kat bakal2 ibu ni pasal susu ibu. dia kata dlm 2 minggu pas bersalin jgn pantang apa2 pon. jamu ke, akar2 kayu ke, makan kunyit ke..jgn mkn, sebab akan mengurangkan susu ibu je nanti. amalkan makan sayuran macm sawi, protein, vitamin ..mcm tu la. pas 2 minggu tu klo nak mkn jamu ke apa ke bedal lahh. jgn diet!!erkk!! pala ni dah set dahh..nak kurangkan mkn, diett.!!tapi takpe..aku cuber la try nanti..menjadi ke tak..sebab ramai diantara rakan2 ku ni tak lama bf. agak gentar jugak..!!sebab aku lom rasa g camne..kan..!!aku siap mimpi2 tuh bg baby bf..hahaa!!terlampau pikir sgt..ermm...~~ org ckp bukan senagg!!bnyak dugaan..

berbalik kepada bakal ari yg aku akan tempuhi ini..skang tido pon tak lena..ke kiri susah..ngereng ke kanan lagi susah. tepaksa pegang perot ni klo nak tuka position tido. kdg2 e.hubby baik ati terjaga dan cube menyelamatkan keadaan bile nak tuka position. cian plak...kacau dia tido. nak bangun dari katil pon nak kena tolong tolak..mana taknye..berat badan da menjangkau 80kg..!! bess gilerr..

skang ni da rasa2 mcm period pain dah.. tapi kejap2 je. peha ni da stat lengoh2. kalau nak bangun. Ya Allah!!!sakit nye belakang ni..jalan pon mcm pingu..hehee..!!rasa cam!! (ayat tergantung)..~~!!!aduhh...!!tak tau nak ckp. paham2 la sapa yg da rasa tuh..huhu!! baby pon semakin aCtive..skang ni pon dok sibok menggerakkan badan dia la ni..pas tu terasa mcm nak terkucil..sakit btol bahagian bwh ni..terkejot gak ..
kadang2 klo kat uma aku terjerit sendiri sebab terperanjat tiba2 sakit kat bahagian bwh ni bile baby gerak..yg cuak nye en.hubby la.."napee!!napee!!.nakk bersalin keerr??" hahaha...dia yg gelabah lebih..hehhee..jgn marahh papa...!!

untuk set berpantang plak..!!aku pakai afiat. ingat nak beli leesa fomule..tapi cam mahal terlebih sudah..tapi aku beli la set tungku leesa. malas nak pakai batu ngan besi..nak panas2 kan lagi la, kena ada daun mngkudu la. baik pakai leesa tu. dah ada rempah ratusan dlm tuh. yg set afiat tuh, tak bnyak sgt produk jamu dia. pas 20 ari pantang baru leh mkn jamu dia ngan pil garlic tuh. Ada pil jamu tu, tapi pas 2 minggu baru stat makan kot. yg lain byk produl luaran je.. sabun mandi tu mcm wangi jee..dibuat dari serai wangi kot, ada bedak sejuk , pencuci wanita..lagi apa tah..some 89 hinggit. jimatt..huhuhu.....~~krim pecah lemak aku pakai losyen mustajab. klo tak mustajab gak tak tau laa...tgk je la..

okey! nak cincau..kepada bakal ibu mcm saya..selamat besalin yee...gud lakkk!!

Comments

  1. jeng jeng jeng!! banyakkan berdoa.. semoga senang bersalin :)

    ReplyDelete
  2. gementar gementar~!!!
    hahahah~! takde gambar ko bulat ke? nak la tgk~!
    eeee....tak sabar nak tgk baby~!!! ;D

    ReplyDelete
  3. tu laa..tgh bnyk bedoa la ni fadlyna..huhu...


    gie-ada pic aku bulat..tapi aku mana ada time nak msukkan dlm blog..aku lpak uma jerr..huhu..sesekali je online..nanti bile tibe masa lain ari aku masukkan la prot aku yg comel ni..gilerr r besauu..hahah~!!

    ReplyDelete
  4. i dah pindah umah tau!

    tgh buat persiapan terakhir ke?
    ke dah branak? heehee

    ReplyDelete
  5. fadlyna..!!mcm mana nak masuk u nyer blog..tak dpt ponn..!!-mrsnzam

    ReplyDelete

Post a Comment

silakan

Popular posts from this blog

~tips ransang anak bijak~

~emo timee~